Udział móżdżku w tworzeniu mowy i językowe konsekwencje jego uszkodzenia. B. Maciejewska, Z. Maciejewska- Szaniec, K. Studzińska- w druku,

Opóźniony rozwój mowy w świetle teorii poliwagalnej. K. Studzińska, Z. Maciejewska- Szaniec, B. Maciejewska – w druku

Zagadnienia psychologiczne w foniatrii klinicznej i pedoaudiologii. K.Studzińska (2019).
W: Zarys foniatrii klinicznej (red.) A. Obrębowski, A. Pruszewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Czynnościowe zaburzenia głosu z punktu widzenia foniatrii klinicznej, psychopatologii, psychologii i psychiatrii psychodynamicznej. M.Cichecka-Wilk, K.Studzińska.
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin-Polonia, 2018. Sectio J, Vol. XXXI, numer 2, str. 175-194

Zaburzenia głosu mutacyjnego uwarunkowane czynnikami psychicznymi. Wojciechowska A., Obrębowski A., Studzińska K., Świdziński P.
Otolaryngologia Polska, tom 64, s. 51-54

Problemy psychologiczne w rehabilitacji chorych po operacjach całkowitego usunięcia krtani.Studzińska K., Obrębowski A., Wiskirska-Woźnica B., Obrębowska Z.
Polski Przegląd Otorynolaryngologiczny, 2012, tom 1, numer 2, str. 124-128

Gdy dziecko nie mówi – uwagi kliniczne o opóźnionym rozwoju mowy. Maciejewska B., Wiskirska- Woźnica B., Maciejewska-Szaniec Z., Piotrowski P., Kuśnierkiewicz D., Żebryk-Stopa A., Studzińska K.
Standardy Medyczne, 2013, tom 10, numer 5, str. 624-633

Wielospecjalistyczne aspekty opóźnionego rozwoju mowy.Maciejewska B., Wiskirska-Woźnica B., Maciejewska Z., Mehr K., Kuśnierkiewicz D., Studzińska K., Żebryk-Stopa A.
Conversatoria Linguistica. Instytut Filologii Polskiej i Lingwistyki Stosowanej, 2012, numer VI, 57-71.